Yogyakarta

5 augustus 2017 - Yogyakarta, Indonesië

alweer een nieuwe stad. Om 9.40 in de trein naar Yogyakarta gestapt en om 14.50 waren we er. Wat een verschil met Surabya. Hier geen hoog bouw en blitse neon lichten en auto's, op de plek waar we logeren zijn veel scooters, rijtuigen te zien. Heerlijk! Op internet in een blog stond een tip over een chauffeur die goed Engels spreekt. Nou deze maar geappd en warempel hij appte terug, morgen gaan we een dag met hem op stap. Tevens heeft hij ons bij Vrdenburg afgezet, jammer genoeg was deze al gesloten, maar een man die daar werkte kwam op ons af en vertelde dat dinsdag ze weer geopend waren. Daarna vroeg hij ons waar we weg kwamen, toen hij hoorde uit Nederland, kwam hij met hele verhalen, met af en toe iets in het Nederlands. Zover weg en dan voor het gevoel dichtbij. Hij vertelde ons dat dichtbij nog een paar bezienswaardigheden waren waar we even heen moesten, gelijk toegehapt. Hij zou wel vervoer regelen en dat heeft hij gedaan, een scooter net een zitbank ervoor. Zo zijn we de stad doorgecrossd op naar weer een koffiefabriekje (luwak) en daarna naar een batikfabriek. Bij beide wat gekocht, daarna heeft hij ons nog een gedeelte van de stad laten zien, wat een belevenis. Terug bij Vredeburg de winkelstraat ingelopen, nou hier is geen nee te koop. Wat een mensen en wat een winkels en verkooptentjes. Heel gezellig. Voor herhaling vatbaar.

1. Rudy en Foekje:
    5 augustus 2017
    Waarom heeft die motormuis een mondkapje voor, hoeven jullie dit niet?

Groetjes
  2. Rudy en Foekje:
    5 augustus 2017
    Hoe is de oranjekoek van Holland Bakery ?

Leuk zulke bijzondere en verrassende ontmoetingen. Veel plezier morgen!
  3. Coba Wouda:
    6 augustus 2017
    Inderdaad veel bijzondere ontmoetingen, dat wil wel met een rugzak achterop.
    Ze eten hier veel zoetigheid, maar geen oranjekoek, had ik toch mee moeten nemen. T eten is hier heerlijk!
    Jullie een fijn weekend!
  4. Groetjes Albert en Froukje:
    6 augustus 2017
    Mooie en spannende verhalen coba, jullie beleven en zien veel en ook nog een bakkerijtje gezien prachtig!! Veel plezier vandaag. Wij doen de laatste spullen in de koffer en morgen kan ons avontuur beginnen!! Groetjes aan bernard en tot het volgende verslag!!