Dagje Melaka

20 augustus 2023 - Melaka, Maleisië

Toch wel lekker, uitslapen. Daarna prima ontbijt gehad. De zon ☀️ scheen, dus t beloofde een mooie dag te worden. Wij zijn op zoek gegaan naar een wijk met ambachtslieden. Het is zondag, daarom diverse ateliers dicht, maar het atelier waar ze de vroegere muiltjes , 9cm groot, voor de rijke Chinese vrouwen maken, was open. Hier hebben we veel informatie over het ontstaan en het maken van de muiltjes gekregen. De eigenaar is de laatste die deze muiltjes maakt, hij heeft geen opvolger. Het was weer een leerzame ervaring. Maar toen kwam daar het water met bakken uit de hemel. Typische tropische bui. Daarna hebben wij Melaka nog lopend verkent en later bij het hotel nog even gezwommen en boek gelezen. ‘S avonds hebben we nog heerlijk gegeten in de stad. Morgen is t onze laatste dag, daarna terug naar Kollum.

1. Rudy en Foekje:
    20 augustus 2023
    Maak er morgen nog een prachtige dag van. Hier in Kollum geen regen, maar heerlijk zomerweer.
  2. Groetjes Albert en Froukje:
    20 augustus 2023
    Morgen nog een fijne dag en dan een goede reis terug✈️
    Wij gaan zo weer richting Kollum, vandaag lekker heet hier, straks wat rustiger op de weg,!!!😘