Wat een reis

19 augustus 2023 - Melaka, Maleisië

Vanmorgen na een prima ontbijt, naar de bus gebracht door de Grab. We waren mooi op tijd. Met nog een gezin uit Alkmaar vertrokken we richting Melaka. Dit gezin had al heel wat meegemaakt, moeder gebeten door hond en dochter gekrabd door kat. Gevolg; bezoeken aan ziekenhuizen en herhaling prikken en 2500€ lichter. Bij de grens Singapore controle, bus werd nagekeken en wij moesten ook door scan en duim afdruk. Na 30 minuten klaar. Op naar grens Maleisië, dit werd andere koek. Eerst file, na dik een uur mochten wij uit de bus, met alle bagage in een hele lange rij. Toen wij aan de beurt  waren, werden ons diverse vragen gesteld.  Na goedkeuring door naar tas controle. Al met al weer een uur verder. Gelukkig konden we gelijk in de bus naar Melaka. In Melaka aangekomen, hadden we een mooi en centraal hotel geboekt. Op loopafstand van diverse bezienswaardigheden.

na een Cooling down zijn we de stad in gegaan. Wat een gezellige stad en wat is er veel te zien. Prachtig.