Weer een speciale ✌️ dag.

5 augustus 2023 - Taman Negara, National Park, Maleisië

Na een prima nacht, met oerwoud geluiden, hebben we eerst deelgenomen aan t ontbijt buffet, prima.
daarna hebben we ons gemeld bij de mini marker voor een canalypy walk. In een kleine groep zijn we gaan wandelen in de Rain Forrest, onderweg kregen we les in planten en insecten. ( laatste belangrijk) Na een uurtje kwamen we aan bij onze activiteit, een 300 meter lange houtenbrug door de jungle. Dit was een leuke activiteit, daarna hebben we nog een stuk gelopen.

s middags was t warm, wij wilden het water wel opzoeken, na eerst verkeerd te zijn gelopen, hadden we na hulp de juiste route gevonden. We hebben even heerlijk gepoedeld. Daarna hebben we de tocht doorgezet, op slippers. Nu bleek de route niet helemaal goed geprepareerd, sommige stukken moesten we over boomwortels klimmen en vaak met behulp van een touw. Nou op zo’n moment is Bernard gebeten door een rood insect met heel veel pootjes. Bernard had gelijk geen goed gevoel, dus nog sneller klimmen en klauteren. Na 45 minuten waren we bij de informatie stand. Deze handelen gelijk, ze wisten meteen waar t omging en belden t hospitaal (tje) aan de overkant. Bernard kon gelijk komen, paspoort en geld mee. Eerst overtocht met bootje en daar stond al een auto klaar. Naar t hospitaal, de arts wist ook om welk dier t ging, Bernard mee. Hij kreeg een prik in bil en daarna zalf en pillen mee. Hopelijk is t zo opgelost.
We hebben daarna heerlijk in een boot op het water gebakkenrijst met kip en saté gegeten. Alleen was hier geen alcohol 🍺.
Dan later maar.

1. Marrit Wouda:
    Broek vol pap?
  2. Lineke:
    5 augustus 2023
    Geweldig wat beleven jullie wat,maar hopen dat het goed afloopt met Bernard.
  3. Coba Wouda:
    5 augustus 2023
    Valt allemaal wat mee zegt Bernard. Medicijnen en zalf gekregen. Dank voor je reactie.
  4. Marrit Wouda:
    5 augustus 2023
    Sinds wanneer krijg je voor hoogtevrees zalf?