Reis van Swaziland naar St Lucia.

3 augustus 2019 - St Lucia, Zuid-Afrika

Na een prima ontbijt, zijn we om 9 uur vertrokken richting St Lucia aan de Oost kust van Zuid Afrika. Swaziland is een vrij arm land in Afrika echter wij zagen dat er volop aan wegen en gebouwen gebouwd werd, waaronder de Amerikaanse ambassade wat een zeer moderne uitstraling had. Wat ons is bijgebleven is wel de contrast tussen arm en rijk, ook hier kwamen we onderweg veel armoe tegen, dit uitte zich in kleine huisjes/ hutjes van niet groter dan 2 bij 3. Bij de grens kregen we met twee controles te maken, wat met een kleine opstopping gepaard ging. De reis door Swaziland en Afrika verliep voorspoedig en we waren om 2 uur al op de plaats van bestemming. Hierop hebben we St Lucia nog even verkend en zijn we 's avonds heerlijk uit eten geweest. Vandaag verder de plannen uitgevouwen over de komende twee weken omdat we daar nog geen concrete stappen in hadden gemaakt. We proberen nog in contact te komen met enkele nichten van Bernard, om nog wat herinneringen te delen. Ondanks de winter, is het nu hier nog steeds plaatselijke tijd 20.15 , 20 graden, hierdoor beleven wij een fantastische zomertrip.