Ochtend wandeling Kruger Park

31 juli 2019 - Komatiepoort, Zuid-Afrika

Het was een kort nachtje slaap, maar dik ingepakt zijn we op weggegaan voor een wandeling in het Kruger Park. 5.15 werden we in het park opgepikt door twee Rangers. Eerst hebben we een eind gereden en daarna mochten we uit stappen, onze groep bestond uit 8 personen en twee Rangers. Eerst kregen we duidelijke instructies over hoe te reageren in gevaarlijke situaties en wat wel en niet was toegestaan. Achteraf maar goed dat hij die instructies duidelijk en met enige nadruk heeft verteld. Allemaal moesten we in 1 lijn lopen achter de twee Rangers aan, allebei voorzien van een jachtgeweer. Na een stuk lopen, met af en toe even stilstaan waarbij de Rangers ons informatie gaf over sporen en uitwerpselen, moesten we stokstijf blijven staan, want in d erosies stond een neushoorn met jong. Iedereen stond stil, de ranger gebaarde met langzaam achteruit want de neushoorn kwam onze kant op. Nou dit werd gelijk opgevolgd, maar gelukkig de neushoorn koos eieren voor zijn geld, zij liep heel hard weg met haar jong, want een ongelofelijk schouwspel. Opgelucht zijn we verder gelopen, waarbij we enige tijd later in oog kwamen te staan met een olifant, een grote, we moesten allemaal dichtbij elkaar staan, bij een boom, niet bewegen en geen geluid. De beide Rangers maakten heel veel geluid, waarop de olifant eerst onze kant leek op te komen, maar gelukkig weg liep, phoe, opgelucht. Na dit gebeuren hebben we nog diverse olifanten vanaf een afstand gezien en sporen van een leeuw, luipaard, hyena en cyenne. Nou het was een geweldige happening, vanavond gaan we met de night drive en een braai in de Bush.

1. Gea:
    31 juli 2019
    Hey Coba en Bernard, mooie verhalen en jullie genieten volop zien en lezen we. Geniet maar lekker . Groetjes Siebe& Gea
  2. Coba Wouda:
    2 augustus 2019
    Hè Gea en Siebe, leuk dat jullie meelezen. We genieten volop, vandaag gaan we Nasr Swaziland. Groetjes daar✋✋
  3. Hans Wouda:
    31 juli 2019
    Mooi hoor en ook wel een beetj spannend
  4. Jelkjepilot:
    31 juli 2019
    Coba en Berhard het is fijn dat we mee mogen genieten van jullie belevenissen gr
  5. Lineke:
    1 augustus 2019
    Wat weer een indrukwekkend verhaal Groetjes.
  6. Coba Wouda:
    2 augustus 2019