Op naar het Kruger park.

30 juli 2019 - Komatiepoort, Zuid-Afrika

Na een prima ontbijt , op de veranda met uitzicht op een prachtige mooie omgeving en een blauwe lucht, zijn we vanmorgen vertrokken richting Kruger Park. Bij 1 van de toegangswegen van het park, waarbij legitimatie verplicht was, hebben we enige informatie ingewonnen bij een ranger, wat de mooiste route was. Kruger Park is net zo groot als de helft van Nederland. Na nog geen kilometer hadden we de eerste twee olifanten al gespot. De springbokken zijn rijkelijk aanwezig in het park. Na een dag rijden, stoppen en weer rijden hebben we uiteindelijk, 3 dieren van de big 5 gespot, namelijk de Olifant, de Buffel en de Leeuw. Daarnaast ook nog vele andere dieren gespot zoals de giraffe, zebra, krokodil en nijlpaard, want die verscheidenheid kenmerkt het Kruger Park. Temperatuur schommelt enorm, zoals het hier overdag 34 graden was, zal het vanavond 6 graden worden. Morgenochtend vroeg gaan we om 5 uur samen met twee gidsen een ochtendwandeling doen door het KrugerPark. We overnachten in een resort met uitzicht op het Kruger Park en horen diverse dieren geluiden, niet wetende welke dieren het betreft. Vanavond niet te laat naar bed, want morgen 4.45 op.