Wat een dag!

8 augustus 2019 - Addo Wildlife, Zuid-Afrika

's Ochtends zijn we gestart met een heerlijk ontbijt, deze konden we helemaal zelf samenstellen vanaf een ontbijt kaart. We zijn daarop naar Addo elefant park gegaan, waar wij zelf een hele Tour door het park hebben gemaakt. Bij de eerste stop ( waar we gewoon uit de auto konden) spotten we twee leeuwen, een mannetje en een vrouwtje. Geweldig om te zien, door de verrekijker, waren ze geweldig te spotten. Daarna zijn we het park rondgereden en hierbij kwamen we nog verschillende dieren tegen, waaronder wat struisvogels en roofvogels. Maar als laatste kregen we nog een bonus inde vorm van hele groep olifanten ( 20 stuks) die aan het moddergooien waren, hier hebben we een hele tijd naar gekeken, zo mooi, maar ook wat een stank. Daarop zijn we uit het park gegaan en zijn we terug naar de logde gereden, waar we nog heerlijk aan het zwembad hebben gelegen. Op het einde nog een bezoekje gebracht aan de dierentuin bij de logde, waar twee grote krokodillen waren en 1 reuzen boa. Na dit alles hebben we een drankje op het terras genomen, algauw kwam de manager van het park bij ons aan tafel, gisteravond hadden we al even kennis gemaakt. Hierop ontstond een heel,open gesprek over de ontwikkeling van Zuid Afrika, apartheid en de toekomst. De logde en de eigenaren zijn nog heel wat van plan, zij willen namelijk ook een wilde dieren park ontwikkelen metde big 5. Hiervoor hadden zij al grond aangekocht en tevens wat dieren. Na dit alles nodigde hij ons uit om morgenvroeg om 6.30 op eco safari te gaan, door de citrusvelden en fabriek om daarna door te rijden naar hun safari park. Wij konden  dit niet weigeren, daarom morgen nogmaals vroeg uit bed. We hebben de dag afgesloten meteen heerlijk lopend buffet, wat bestond uit allemaal Afrikaanse  gerechten, dit was smullen.

1. Lineke:
    8 augustus 2019
    Wat een super reis maken jullie!Gehoord dat jullie neef Cornelis ontmoet hebben.
  2. Rudy en Foekje:
    8 augustus 2019
    Die onverwachte gesprekken moeten jullie reis wel heel speciaal maken
  3. Coba Wouda:
    8 augustus 2019
    Inderdaad, die gesprekken blijven je bij, zo ook het gesprek met onze chauffeur in Johannesburg.👍☺️
  4. Jelkjepilot:
    8 augustus 2019
    Wat een prachtige reis en dan ook nog op familie bezoek heel waardevol nog maar lekker genieten gr