Walvissen

13 augustus 2019 - Simons Town, Zuid-Afrika

Gisteren deze  walvis Tour in Simons Town geboekt omdat de walvis Tour van dinsdag in Hermanus gecanceld is. Om 10,30 vertrokken we op een nieuwe boot ( had wel iets van een catamaran) richting zee, de Indische oceaan. We bleven wat voor de kust varen, in het begin hebben we pinguïns en zeehonden gespot, daarna kwam er een bericht van denschipper, dat hij een walvis gezien had. Heel langzaam zijn we daarheen gevaren, op een gepaste afstand ging de motor uit. Wat een prachtig gezicht en wat een reuzen. We hebben weinig foto's gemaakt, want we wilden niks van deze dieren missen. Om de 3 à 5 minuten kwam er 1 boven om adem te happen, prachtig. Na 30 minuten zijn we verder gevaren, maar daar waren geen walvissen meer, daarom nog even retour. Op het laatst was de walvis heel dichtbij, door de schijnsel van het licht, zag je een regenboog en dan die walvis, nou hier word je stil van, zo mooi! Na een tijd zijn we terug gevaren, onze Tour zat erop, maar weer een dier wat we hebben gezien, indrukwekkend. Na de Tour hebben we in het visrestaurant wat gegeten en zijn we op weg gegaan naar de Tafelberg, maar hoe dichterbij we kwamen hoe bewolkter het werd, bij aankomst zat de hele berg in de wolken, dus was het geen optie meer om die berg te beklimmen. Wij zijn daarop maar weggereden en hebben de capans peak route gereden een prachtige route langs de kust, met hele mooie vergezichten. Het was weer een prachtige dag, morgen hebben we een Tour geboekt die ons een township laat zien en 's middags gaan we naar Robbeneiland ( als het weer het toe laat).