Een speciale dag!

14 augustus 2019 - Robbeneiland, Zuid-Afrika

We waren al vroeg op, de wekker ging om 6 uur af en Rowan ( eigenaar) stond gelijk bij de deur om ons te wekken en ontbijt te brengen. Half 7 zaten we op weg naar À en V waterfront, een groot winkelcentrum waar onze gids ons zou ophalen. We hebben 2 uur nodig gehad om 50 km te overbruggen ivm de spits. Het bezoek aan de township was imponerend en zal ons altijd bij blijven, Onze gids leide ons lopend door zijn township heen en liet ons kennis maken met het leven in een township. Het was zeer aangrijpend en wat we daar zagen was mens ontwaardig.

Na de lunch zijn we naar Robbeneiland gegaan, dit bezoek was inclusief een rondstrip over het eiland en een Tour door de gevangenis, dit was onder leiding van iemand die in deze gevangenis heeft gezeten. We hebben veel gehoord en geleerd over de jaren 60, 70 en 80 in deze gevangenis en vooral de tijd dat Mandela in deze gevangenis heeft gezeten, dit was heel erg indrukwekkend.

hierna hebben we even een drankje in de Waterfront genomen en hebben we nog heerlijk Springbok gegeten in een dorpje dichtbij. Wat een speciale dag!