Snorkelen met manta's.

11 augustus 2017 - Nusa Lembongan, Indonesië

Weer een speciale dag. Vanochtend om 8 uur gesnorkeld. We zijn als eerste naar een plek gevaren waar manta's leven. Dit zijn hele grote roggen, we hebben ze gezien van ongeveer 2 meter doorsnee. Beide stonden we oog in oog met zo'n grote vis. Daarna zijn we naar een plek gevaren met hele mooie vissen en koralen, volgende plek was het beeld van Boeddha onderwater te zien en als laatste zijn we naar een plek gevangen met een hele sterke stroming en mooie vissen en koralen die je aan kunt raken. Al met al een bijzondere Tour. Later hebben we het eiland Cenninghan over gecrost. We kwamen in achteraf wijken en zagen hele kleine hutjes en veel afval, plastic, langs de weg. Dit laatste zie je hier in Indonesië heel veel, veel afval in de vorm van plastic langs de weg en in het water. We hebben de dag afgesloten met heerlijk eten in een restaurant met een pick up service, dat is wel makkelijk met die nauwe straatjes en weinig verlichting.