THE road to Graskop

28 juli 2019 - Graskop, Zuid-Afrika

Na een prima nacht en een heerlijk ontbijt werden we naar het vliegveld gebracht waar onze Ford eco sport al klaar stond. Voor het eerst links rijden was even wennen, zeker in Johannesburg. We hadden een rit voor de boeg van ongeveer 500 klm, voor we Johannesburg uit waren was het inmiddels 12 uur. De wegen zijn hier prima, vergelijkbaar met Nederland. Het was een mooie reis met een verschijdenheid aan ver gezichten, landschap werd afgewisseld van vlak naar glooiend. Wat wel op viel het waren de vele townships langs de snelweg. We zijn verder door mooie citrusvelden gereden en langs grote bomen plantages. Onderweg hebben we in Sabie nog proviand ingeslagen. Wat in ieder geval wel opviel dat veel donkere Afrikanen langs de snelweg lopen om mee te liften. Om een uur of 5 zijn we in Graskop aangekomen, waarbij we verrast werden door een prachtig mooie logde, hier blijven we twee nachten. Want morgen  gaan we de Panorama route rijden.

1. Rudy en Foekje:
    28 juli 2019
    Wij kijken naar de finish Tour de France. Jullie zitten in een andere wereld. Moet wel
    heel bijzonder zijn. Veel plezier!!