Reis naar Lovina

30 juli 2017 - Lovina Beach, Indonesië

We werden om 8uur opgehaald door onze chauffeur Putu. Gelukkig, het eerste deel van de reis was het rustig op de weg. De wegen zijn hier nauw en er zijn zoveel scooters, daardoor veel langzaam verkeer en opstoppingen. Het was begonnen te regenen, we zijn eerst naar een heel groot rijstplantage geweest. Hier nogmaals het proces van risttelen gezien,mtevens zagen we een boer met zijn os aan het werk. Elke boer ( ouder) heeft hier een lapje grond, het zijn vaak ouderen, de jongeren willen dit werk niet meer doen. Daarna naar een botanische tuin geweest, alleen daar was niet veel te zien door de regen, kou(orchideeën bloeiden niet) en slecht zicht. Toen zijn we naar een tempel gereden, daar eerst een lekker ontbijt gehad, nou ontbijt,( ik brood, Bernard Nadine en Putu ook). Daarna tempel bekeken, deze lag in een heel groot meer. Daarna weg vervolgt naar Lovina, daar aangekomen scheen de zon. Eerst op zoek naar een hotel, we zijn in Bungalow Rini beland, voor 25€ per nacht. Later nog naar de zee, daar zonsondergang gekeken en heerlijk gegeten voor 10€. Kost niks.