Laatste dag yogjakarta

8 augustus 2017 - Jogjakarta, Indonesië

Alweer de laatste dag. Maar ook deze dag hebben we goed meegenomen. Om 7.30 stond de taxi voor de deur, hij bracht ons naar onze opstapplaats voor een fietstour. Deze fietstour startte in een leuke wijk, vol met hostels en kroegjes, en internationaal eten. We zijn met 7 personen gestart, 1 uit Jogyakarts, 2 uit Oostenrijk, 2 uit Frankrijk en dan wij. Het was een heel leuk gezelschap. Als eerste zijn we naar een kroepoek fabriek gefietst, hier maakten ze heel,lekker kroepoek,mallen nog kleinschalig en veel met de hand. Daarna zijn we naar een vis kwekerij gefietst en een coöperatie met koeien. De plaatselijke bevolking investeren daar in koeien, in het klein. we zijn door allemaal kleine gemeenschappen gefietst, een kampong. Ook hier werden we vaak toegeroepen door kinderen. We zijn ook nog naar rijstvelden gefietst en een steen makerij. Om te zorgen dat er elk jaar rijst kan worden geteeld, gaan de boeren om een aantal jaren 10 cm grond afgraven en van deze grond maken ze stenen. De tocht duurde 4 uur, was geweldig. Daarna zijn we naar Vredenburg gegaan, een vestiging gesticht in de VOC tijd. Het is nu ingebruik als een museum. Het geeft de geschiedenis weer rondom de onafhankelijkheid van Indonesië. Ook de politionele acties van de Nederlanders in de periode 1946/1949 komen aanbod. Straks nog even naar Marioboro om afscheid te nemen van heerlijke dagen in Yogyakarta en dan vroeg naar bed. Morgen om 7.30 vliegtuig naar Denpasar.

1. Hans Wouda:
    8 augustus 2017
    Je zou er moe van worden !
  2. Rudy en Foekje:
    8 augustus 2017
    Hoi Coba en Bernard,

Ik denk dat jullie wel vol moeten zitten met indrukken. Hoe ging het fietsen? (e-bikes van Stella?).
    Nu lekker nog een paar dagen naar het strand?

Fijne dag nog en we horen morgen weer van jullie.

Groetjes, Foekje
  3. Groetjes Albert en Froukje:
    9 augustus 2017
    He coba en bernard weer heel wat ervaringen en indrukken rijker!! Prachtig wij zijn ook op plaats van bestemming en zijn vreselijk lui geniet ervan en we horen wel weer wat!!
  4. Coba Wouda:
    9 augustus 2017
    Inderdaad we hebben veel gedaan, nu is het kwalitie time. We gaan nu in een andere modes. Froukje en Albert, geniet van de rust, we hoorden van het thuis front dat jullie een paar heftige dagen achter de rug hebben. Groeten vanuit een heerlijk Bali.