Hachelijke avontuur

2 augustus 2017 - Banyuwangi, Indonesië

Nou, dit werd me toch een nachtje. Om 1 uur bij hotel opgehaald, eerst maar 2 flessen water in de radiator. Toen op naar Ijen, een zwavel krater. Vlak bij de berg, begaf de auto het, onderweg al steeds de ramen moeten schoonmaken, gelukkig kon hij de auto keren en naar een (vriend) brengen en daar ruilen, midden in de nacht voor een andere auto. Gelukkig we konden onze route volgen. Op Ijden  aangekomen een gids mee die ons tijdens de Tour zou begeleiden, de chauffeur ging slapen in de auto. Nou die gids had zijn hardloop schoenen aan. We moesten 3 kilometer eerst klimmen naar boven, heel stijl en smal, wat een tocht. Gelukkig gaf hij mij af en toe een hand, anders was ik weggegleden. Maar in de zwavel krater aangekomen, gas masker op, hebben we een mooi natuur verschijnsel gezien. WHOW. Na een tijd terug, masker af en naar boven. Daar aangekomen werd het al wat licht. We zagen een water, zo blauw/groen water, mooi. Daarna nog naar een punt geklommen waar de zo'n zagen opkomen, zo mooi! Top. Daarna terug, nu remmen en remmen. Maar ook nu weer veel mensen ingehaald, dit was ook op de heen weg. Wat een tocht, echt geweldig. Bij de taxi, was de chauffeur wakker. Terug reis, nog wat irritatie, maar in hotel nog heerlijk ontbijt.