Laatste dag Penang

11 augustus 2023 - George Town, Maleisië

Vanmorgen weer een heerlijk ontbijt. Daarna hebben we de Grab genomen naar Penang Nationaal Park. Dit is t kleinste Rainforest in de wereld. Hier hebben we een hike van 1,5 uur gemaakt. Onderweg kwamen we nog een gezin uit Leek tegen. Het was een mooie hike.

Op het eindpunt was een schildpadden opvang centrum. Een verzorger vertelde dat eigenlijk maar 1 van de 1000 schildpadjes het overleefd,  door de eitjes te beschermen overleven nu meer schilpadjes. Zij vangen ze op tot ze een maand oud zijn en dan brengen ze de diertjes naar t water.

Na dit alles zijn we in een bootje gestapt die ons naar Monkey beach bracht waar we lekker hebben gechillt. Als laatste bracht de boot ons terug naar de startplaats en daar weer een Grab genomen.

Nog heerlijk gezwommen bij t hotel en daarna naar ons plekje bij de Streetfood. Nu hebben we heel goedkoop gegeten 6 RM pp en daarnaast saté 12RM, voor ons beide. Als laatste hebben we nog t straatje met Street art opgezocht en daar nog een drankje gedaan. Morgen gaan we naar eiland Langkawi.