Cape THE goede Hoop

10 augustus 2019 - Cape Point, Zuid-Afrika

Na een prima nacht en een heerlijk ontbijt, met eigen gebakt brood door de eigenaresse, zijn we vertrokken naar Cape Piont. Het uiterste puntje van Zuid Afrika, het dichtste punt bij Antartica. Het was een hele mooie route rijden naar Cape Point toe. We hebben de route naar Cape Point toegelopen en tevens weer terug, daarna hebben een trail route naar Cape de goede hoop gelopen. Dit was een hele mooie route met soms diepe kliffen, prachtig. Onderweg stonden waarschuwingsborden met denk om de Baboons (apen), nou we waren op de parkeerplaats, een meneer deed zijn achterklep open en gelijk was daar een Baboon, deze deed een greep in de achterbak en rende weg, in zijn hand had hij koekjes. Algauw waren er bewakers, die deze apen gingen bekogelen met katapulten, want de apen kwamen agressief over. Maar ja, de apen hadden al eten wat ze wilden hebben. Na deze route zijn we naar de zee gegaan waar pinguïns wonen, deze dieren waren op land om te drogen en te luieren. Een vreemd beeld, pinguïns in Zuid Afrika, maar ook hier wonen deze dieren. Morgen gaan we naar de Tafelberg.